onsdag 7. juli 2010

Stakkars lille Anne Sofie på bare 18 år

Det er greit nok at det er sommer og agurknyhetene bruker å spy mot oss om hjemkomne katter, kjendiser på rehab og motetips om hvordan man skal få fine tånegler til sandalsesongen. Men fotball VM nærmer jo seg finale (heia Tyskland), tour de France har så vidt begynt og folk driver fremdeles og dør under mistenkelige omstendigheter, og selv om de har tatt sommerferie på stortinget finnes det nok av kjøtt til at det skal være tid for slappe agurker.

Allikevel har VG slått stort opp at stakkars lille Anne Sofie (18) fikk teltet sitt ødelagt på Roskilde, og dermed ødelagt hele festivalen selv om den strengt tatt var over. Heldigvis fikk hun dokumentert det verste hun har opplevd og levert en anmeldelse til politiet. La oss håpe de tar de jævla svina og at de får den straffen de fortjener! Fy og skamme seg!

Samtidig kan denne artikkelen være litt vakker. Det spørs bare hvordan man velger å se på det. Jeg synes det er flott at dagens ungdom i Norge har så bekymringsfrie liv at et ødelagt telt kan få en uke, der man får meske seg i musikalske underverk, til å bli en opplevelse av den vonde sorten. Det vitner om en velferdsstat som fungerer over all forventning. Dersom jeg velger å se på hendelsen fra en annen vinkel, ser jeg for meg sutrete drittunger som har fått sydd puter under armene gjennom hele livet, og ikke har den fjerneste anelse om hvordan livet virkelig henger sammen. Jeg skulle til å si at de burde sette seg ned og lese litt i avisen for å få et videre perspektiv, men jeg ser at det også blir helt feil.

Jeg merker også selv at jeg har blitt så gammel at jeg begynner å snakke nedlatende og himle med øynene over dagens ungdom...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere